VR? Net echt!
Deze week zijn we met ons team op avontuur gegaan in een levensechte, maar toch virtuele realiteit. Bij onze VR experience konden we alleen door samen te werken, snelheid en creativiteit, succes boeken tegen de vijand. Net als bij sales recruitment en executive search eigenlijk. Samenwerking, snelheid en creativiteit zijn super belangrijk om uiteindelijk de vacature in te kunnen vullen.
Ten eerste samenwerking. Als recruiter opereren we in een driehoek met 3 stakeholders: kandidaat, klant en recruiter. Die samenwerking is cruciaal. Houdt een van de 3 zich niet aan afspraken dan is de kans op succes nihil. We hebben elkaar keihard nodig.
Dan snelheid. Zijn we als sales recruiters sneller (of eerder) dan andere recruiters, dan is die high potential voor onze opdrachtgever. Maar snelheid geldt ook voor onze klant. Lukt het onze opdrachtgever om een sollicitatieproces binnen 3 weken af te ronden en is een concurerende werkgever aan het treuzelen? Dan winnen wij samen met onze klant!
Tenslotte creativiteit. De meeste kandidaten hebben al een baan en staan meestal niet open voor een andere uitdaging. Dan is creativiteit (en veel sales skills) nodig om met behulp van een stevige pitch een kandidaat toch te kunnen interesseren. Recruitment is sales geworden. Een creatieve pitch hoort daarbij.
Recruitment is levensecht en geen virtuele realiteit. In de huidige arbeidsmarkt zijn samenwerking, snelheid en creativiteit van doorslaggevend belang om recruitment succes te kunnen boeken.