Blog

Stroomlijn het proces!

Het sollicitatieproces: veel kandidaten zien er als een berg tegenop. Ronde na ronde na ronde doorlopen. Ik zie soms processen van 4 of 5 stappen, verdeeld over 6 weken: zo onnodig en inefficiënt. Kan het niet wat simpeler?

Lees verder

Leer jezelf te verkopen!

De tijd waarin kandidaten in de rij stonden voor een vacature is voorbij. Daarom is het hoog tijd om je pitchvaardigheden als HR-professional te ontwikkelen. Klinkt dat als een inkoppertje? Klopt. Maar daardoor is het niet minder waar.

Lees verder

Selectief inclusief zijn:
helaas bestáát dat.

Selectief aan inclusiviteit doen? Dat kan niet. En toch doen veel bedrijven dat wel. Op maatschappelijk niveau gaat de dialoog voornamelijk over gender, mensen van kleur en seksuele geaardheid. Over leeftijd hoor je nog te weinig. Maar leeftijdsdiscriminatie komt wel degelijk voor. Wij krijgen regelmatig het verzoek van opdrachtgevers om geen vijftigplussers te werven.

Lees verder

Employer branding? Fix éérst je basis!

 ‘Employer branding’: in HR- en recruitmentland is iedereen inmiddels bekend met de term. Het advies? ‘Je móet een sterk werkgeversmerk bouwen.’ Want daarmee trek je nieuw talent aan en bind je huidige medewerkers aan je. Het gevolg: menig HR-afdeling is verwoed bezig met het creëren van een ‘employer value proposition’, persona’s en een communicatieplan.

Lees verder

HR? Weg ermee!

Heb ik je aandacht? Fijn. Ik wil namelijk heel graag doordringen tot HR. Eerlijk is eerlijk: van oudsher zijn we als sales geen vrienden van HR. Toen ik als groentje begon in sales, vonden HR-mensen mij maar een haantje met een grote mond en een nog grotere interesse in bonussen en leaseauto’s. Ik geef toe dat die indruk niet helemáál onjuist was. Maar ik vond op mijn beurt dat HR te veel bezig was met niet-concrete ‘hoogover-zaken’ die geld kostten en weinig concreets opleverden.

Lees verder

‘Saleslef’ en senioriteit, dáár kom je ver mee

Bij SalesSupply heeft elke recruiter 20+ jaar ervaring in sales, management en recruitment. Wat dit betekent? Dat we de kennis en het lef hebben om de juiste vragen te stellen. Dat komt door onze senioriteit. En daardoor komen we tijdens gesprekken met kandidaten snel tot de kern.

Lees verder

Een ‘elevator pitch’ in recruitment?
Je kan niet meer zonder.

En met ‘je’ bedoel ik de recruiter én de HR-professional. Ja, dat lees je goed: je moet een vacature en het bedrijf in kwestie pitchen aan de kandidaat. Waarom? De talenten die jij zoekt, hebben al een prima baan. En als ze goed zijn in hun werk, zijn er vast meer kapers op de kust. Daarom hebben zij het voor het kiezen.

Lees verder
Success Delivered

Volg ons op