Blog

Meer goede concurrentie? Graag!

Nee, dit is géén clickbait. Ik ben écht een recruiter die graag meer goede concurrentie wil. “In een overvolle markt?” hoor ik je vragen. En die vraag begrijp ik, dus laat ik mijn statement even uitleggen.

Lees verder

Seniors vallen niet binnen de ‘leeftijdsbandbreedte’.

Diversiteit en inclusiviteit zijn onderwerpen waar politiek en media in de afgelopen jaren veel aandacht aan besteed hebben. Dit zagen we terug in het veranderende recruitmentbeleid van bedrijven. En onderaan vacatureteksten op LinkedIn wordt inclusiviteit steeds vaker actief aangemoedigd.

Lees verder

Kandidaten verwachten meer!

Bij SalesSupply bespreken we dagelijks alle lopende vacatures met het gehele team. Laatst kwamen we tot een interessante conclusie: we zien een duidelijke trend aan de kandidaten-kant. De beste kandidaten — de echte ‘high potentials’, zoals wij ze noemen — zijn superkritisch. Op ons als recruiters EN op onze opdrachtgevers (wanneer ze eenmaal met hen aan tafel zitten).

Lees verder

Stroomlijn het proces!

Het sollicitatieproces: veel kandidaten zien er als een berg tegenop. Ronde na ronde na ronde doorlopen. Ik zie soms processen van 4 of 5 stappen, verdeeld over 6 weken: zo onnodig en inefficiënt. Kan het niet wat simpeler?

Lees verder

Leer jezelf te verkopen!

De tijd waarin kandidaten in de rij stonden voor een vacature is voorbij. Daarom is het hoog tijd om je pitchvaardigheden als HR-professional te ontwikkelen. Klinkt dat als een inkoppertje? Klopt. Maar daardoor is het niet minder waar.

Lees verder

Selectief inclusief zijn:
helaas bestáát dat.

Selectief aan inclusiviteit doen? Dat kan niet. En toch doen veel bedrijven dat wel. Op maatschappelijk niveau gaat de dialoog voornamelijk over gender, mensen van kleur en seksuele geaardheid. Over leeftijd hoor je nog te weinig. Maar leeftijdsdiscriminatie komt wel degelijk voor. Wij krijgen regelmatig het verzoek van opdrachtgevers om geen vijftigplussers te werven.

Lees verder

Employer branding? Fix éérst je basis!

 ‘Employer branding’: in HR- en recruitmentland is iedereen inmiddels bekend met de term. Het advies? ‘Je móet een sterk werkgeversmerk bouwen.’ Want daarmee trek je nieuw talent aan en bind je huidige medewerkers aan je. Het gevolg: menig HR-afdeling is verwoed bezig met het creëren van een ‘employer value proposition’, persona’s en een communicatieplan.

Lees verder
Success Delivered

Volg ons op